Etätyö ja yrityskulttuurin muutos – helmikuu

Etätyö tuli vauhdilla työmuodoksi 3 vuotta sitten. Nyt lähi- ja etätyön seuraava muoto on hybridityö, välillä käydään konttorilla ja toisinaan tehdään töitä paikka- ja aikariippumattomasti etänä. Miten töiden järjestäminen vaikuttaa yritysten kulttuuriin? Kuinka luodaan työyhteisö toimivaksi nyt ja tulevaisuudessa? Rakennetaan pelisäännöt ja toimintatavat yhdessä.

Yrityksen johdolle suunnattu kokonaisuus 3 x 2 h = 6  tuntia sekä 4 h itseopiskeluun käytettyä aikaa. Laskennallista de minimis-tukea muodostuu 2 päivää á 248€ x 2 = 496 € yritykselle / ilmoittautunut.

 1.2.  klo 12 – 14  LIVEWEBINAARI : Etä- ja hybridityön vaikutukset yrityskulttuuriin; Mitä tapahtui pandemian aikana yritysten yrityskulttuurille? Miksi on tärkeää luoda etä- ja hybridityössä yritykselle toimiva yrityskulttuuri? Webinaarista saat mukaan yrityskulttuurin 9 kulmakiveä ja ajatuksia oman yrityksen toimintakulttuurin kehittämiseen käytännössä. Näitä asioita selvitetään Intotalon Päivi Luoman johdolla livewebinaarissa ja sen jälkeen osaamista voi syventää oppimisympäristössä. Luento tallennetaan ja materiaali tulee Howspaceen.

      • Materiaalit Howspacessa.
      • Tallenteet katsottavissa 17.2.23 saakka
      • Luentotallenne osa 1. Tässä selviää miksi on tärkeää luoda etä- ja hybridityössä yritykselle toimiva yrityskulttuuri, kesto noin 57 min: https://youtu.be/9-d4l5CrzW0
      • Luentotallenne osa 2. Tästä tallenteelta saat mukaan yrityskulttuurin 9 kulmakiveä ja ajatuksia oman yrityksen toimintakulttuurin kehittämiseen käytännössä kesto noin 55 min: https://youtu.be/w1CJy3GjlDw

8.2. klo 12 -13.30 LIVE: Yhteisten pelisääntöjen tärkeys ja tiimityö etätyössä. Oletko huomannut etä- ja hybridityöskentely on vaikuttanut yrityksesi toimintakulttuuriin jollakin tavoin? Kenties pohdit, miten saat motivoitua työntekijät käymään konttorilla, toisaalta pohdit kuinka johtaa etätyöntekijöitä. Tässä webinaarissa saat vinkit pelisääntöjen rakentamiseen etä- ja hybridityön tiimityöhön. Vetäjinä PIKA tiimin Päivi, Tarja ja Hannu.

      • Materiaalit Howspacessa.
      • Tallenteet katsottavissa 24.2.23 saakka
      • Luentotallenne, kesto noin 1 h 15 min: https://youtu.be/s6eqtQkQHbE
          • Howspcen käyttöharjoitus ja tulevat valmennukset
          • 8:46 Yrityskulttuuri ja pelisäännöt
          • 17:19 Etätyön pelisäännöt
          • 26:25 Tiimityö
          • 46:35 Roolit tiimissä
          • 56:40 Tiimin vetovastuu

Ilmoittaudu mukaan tästä.

15.2. klo 12 -14 LIVEWEBINAARI: Sosiaalinen media ja liiketoiminta. Mitä mikro- ja pk-yrityksen tulee ymmärtää sosiaalisesta mediasta, voiko se tukea liiketoimintaa? Kupli oy:stä Mari Orpana & kump. toteuttaa 2 tunnin webinaarin tästä teemasta ja tässä valmennuksessa saat konkreettisia hyötyjä ja ideoita siihen, kuinka sosiaalisen median tekemisen voi aloittaa helposti ja matalalla kynnyksellä. Miten valita oikeat kanavat? Minkälaisia sisältöjä kannattaa luoda ja miten saada somen tekemisestä suunnitelmallista ja pitkäjänteistä niin, että se tuottaa myös näkyviä tuloksia. Pureudumme myös oman asiantuntijuuden näkyväksi tuomiseen somessa.

      • Materiaalit Howspacessa.
      • Tallenteet katsottavissa 5.3.23 saakka
      • Osa 1;  Mitä some on, vinkkipankki, somen hyödyt, asiakkaiden sitouttaminen. Some rekrytointikanavana ja tavoitteiden asettaminen sekä asiakkaan ostopolku ja kohderyhmien määrittely. Somekanavien valinta. Oman asiantuntijuuden esille tuominen. https://youtu.be/TfcnGVCeA-8 :Kesto 47 min.
      • Osa 2; Sosiaalisen median kanavat, oma kanavakombo, sisällön luominen, erilaiset teemat, sisältösuunnitelman laatiminen, ajastustyökaluja. https://youtu.be/FOiuAgv6NBk  ; kesto 56 min.

Sivu päivitetty 16.2.23